one week

Gud vad sommaren gått fort, nu är det bara 1 vecka kvar innan jag sitter i mitt nya klassrum, min nya skola, nya klasskompisar, nya lärare, till och med ny betygsättning. 1 vecka till gymnasiet, 1 VECKA!! är jätte nervös eftersom allt är helt nytt, men är samtidigt så himla taggad just för att allt är så nytt. Och att jag går en fotoklass vilket jag läängtat efter, ska bli så jäkla kul!!!
I grundskolan så har ju alla i ens klass samma ämnen, förutom elevens val och spåk osv. Men mestadels så har alla i en klass samma ämnen samtidigt och sitter isamma klassrum, visst så kommer det säkert att vara även i gymnasiet, men eftersom jag går i en fotoklass så innebär ju det att alla i klassen har iallafall ett gemensamt ämne, att fotografera! Det kommer verkligen att kännas annorlunda, från att vara en av få som gillar att fota i klassen till att dela intresset med alla i klassen!
Jag tror det är därför som så många är så taggade till gymnasiet, just för att man får gå en inriktning som man valt själv. De som gillar sport.. går med folk som gillar sport, de som gillar sång.. går med folk som gillar sång osv!
Men gud vad jag kommer sakna min grundskole-klass. Vi hade så jäkla kul. Kommer kännas konstigt att inte börja med dem nu igen efter sommaren, för någonstans har jag alltid tänkt att nu slutar vi nian, vi nörjar gymnasiet, och vi ses igen i grundskolan, det har lixom inte släppt att nu är det slut och de flesta går åt olika håll och jag kommer inte att träffa de felsta igen kanske... synd! , buuuut life must go on!




| Ordet är ditt! |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0